Coronavirus – efectele negative asupra transporturilor

CORONAVIRUS – Ce reprezintă?

Noul coronavirus 2019-nCoV reprezinta o tulpina de coronavirus care nu a mai fost identificata anterior la om si, prin urmare, reprezinta motiv de ingrijorare pentru sanatatea publica, mai ales, avand in vedere ca exista putine cunostinte despre caracteristicile virusului, despre modalitatea de transmitere intre oameni si despre severitatea si tratarea infectiilor rezultate.

watchshop.ro%20

Noul coronavirus detectat in China este strans legat de virusul SARS din 2003 si pare sa aiba caracteristici similare. Potrivit expertilor ECDC, virusul poate provoca simptome usoare, asemanatoare gripei, dar si boli severe, precum pneumonia. Persoanele cu afectiuni cronice existente par sa fie mai vulnerabile la complicatii. Afectiunile preexistente raportate pana acum includ hipertensiunea arteriala si alte afectiuni cardiovasculare, diabet zaharat, afectiuni hepatice si alte boli respiratorii.

Un raport recent facut de cei de la DHL arata cat de alarmant este pentru transportul de mărfuri din China. Ei consideră că, pe lângă importanța sa pentru industriile de înaltă tehnologie, Wuhan, de unde a apărut coronavirusul, este un hub pentru industria auto și vehiculele industriale (utilități și vehicule pentru mărfuri grele). Paralizarea ar putea avea consecințe grave și rapide asupra transportului de marfă în țări precum Statele Unite sau chiar Europa.

Raportul DHL Resilience360 spune că gradul de impact al virusului asupra lanțului de aprovizionare este încă necunoscut, însă experții se așteaptă normal ca primul trimestru să fie calm pentru importurile chineze în SUA și Europa să fie și mai liniștite în 2020.

Raportul spune că Wuhan este mai întâi cunoscut drept „orașul auto al Chinei”, se datorează prezenței puternice a producătorilor auto și străinilor auto și furnizorilor mondiali de piese auto. De asemenea, pentru industria vehiculelor industriale unde se află principalii producători chinezi, precum și furnizorii acestora.

Raportul adaugă că „întreruperile grave ale transporturilor de marfă aeriană de intrare și de ieșire, serviciilor de transport de marfă și de transport feroviar, precum și congestionarea porturilor grele pentru navele de-a lungul râului Yangtze, lângă Wuhan, sunt susceptibile să persiste, deoarece criza coronavirusului se va derula. „

Perioada normală de vacanță a fost programată pentru 24-30 ianuarie și a fost prelungită până la 2 februarie pentru cea mai mare parte a Chinei. A fost extinsă până pe 9 februarie pentru unele municipalități și provincii mari și până pe 13 februarie pentru provincia Hubei, inclusiv Wuhan.

Un factor care încă nu se cunoaște, spune Neel Jones Shah, vicepreședinte executiv și manager mondial de mărfuri aeriene pentru Flexport, este că, odată ce fabricile chineze vor fi redeschise pentru producție, câți lucrători vor reveni la locul de muncă din orașul natal.

Larry Kudlow, consilierul economic al Casei Albe, a declarat într-un interviu acordat companiei Fox Business că „boomul exportului” din prima fază a acordului comercial cu China este probabil să dureze mai mult din cauza epidemiei de virus. Acordul solicită Chinei să achiziționeze produse agricole, produse energetice și alte bunuri și servicii din Statele Unite în următorii doi ani în valoare de 200 de milioane de dolari.

Una peste alta, toți rămân rezervați în afirmații dar totodată sunt sau încearcă să fie pregătiți pentru o eventuală criză in domeniul transporturilor.

Advertisements
shop.yellowstore.ro%20
watchshop.ro%20
%d blogeri au apreciat: