O grevă unică in Transporturi se apropie la nivel european


Industria poloneză de transport dorește schimbări în pachetul de mobilitate . Pe 28 iunie, va avea loc un protest din partea transportatorilor de mărfuri și a șoferilor de camioane. Organizatorul acțiunii explică cum va arăta, câți oameni vor participa la ea și care sunt cererile protestatarilor.

watchshop.ro%20

Protestul unic la nivel european al industriei transporturilor va avea loc vineri, 28 iunie. Aceasta este reacția șoferilor și promotorilor polonezi la pachetul de mobilitate. Prin acțiunile lor, protestatarii vor ca toată lumea să fie conștientă de rolul enorm pe care îl joacă transportul în economie. Ei subliniază că „vor să arate consecințele obstrucției iresponsabile a principiilor lor de funcționare”.

Protestul nu se va baza pe blocaje rutiere sau pe conducere lentă, ci se va abține de la încărcare și descărcare.

„Greva va avea loc în toată Uniunea Europeană. Acesta va consta în abținerea de la încărcarea, descărcarea, aprovizionarea vehiculelor și încheierea contractelor de transport ”, explică Marek Jarocki, coordonatorul grupului organizator de proteste, specialist în logistică care lucrează într-o companie de transport.

„Presupunem că nici industria transporturilor, nici transportatorii individuali nu își pot permite astăzi greva sau blocaje rutiere. În plus, restul societății nu va simți greva într-o zi în mod negativ, dar în acest fel, cu toții suntem capabili să o simțim ”, explică coordonatorul grevei.

Cine va participa la protest?

După cum subliniază Jarocki, peste 7.000 de promotori și-au declarat participarea la grevă.

„În chestionare, 90% din cei 11.000 de șoferi chestionați au spus că sunt dispuși să participe la acțiune”, spune el.

„Presupunând că un agent de marfă conduce în medie 10 vehicule, participarea indirectă la protest ar putea fi de aproximativ 70.000 de camioane conduse de agenți de marfă polonezi, adică 20% din toate vehiculele aflate în trafic internațional cu numere de înregistrare poloneze „, Estimează.

Grup organizator de protest, cu 769 de fani pe Facebook, a câștigat , de asemenea , sprijinul Uniunii pentru transport în Polonia.

Motivele protestului

Protestatarii nu sunt de acord cu forma pe care a luat-o pachetul de mobilitate la începutul lunii aprilie a acestui an. Ei doresc ca acesta să conțină modificări care să țină cont de cerințele industriei.

Protestul este împotriva pachetului de mobilitate, dar nu înseamnă că nu dorim deloc această reglementare. Vrem schimbări care să afecteze pozitiv transportul, nu schimbări care să aducă mai multe restricții ”, explică Marek Jarocki.

Măsurile propuse de organizatori sunt pentru a arăta probleme de transport. Prin urmare, greva nu va fi îndreptată împotriva nimănui, iar forma pe care o ia nu va împiedica viața altor oameni.

Pe lângă activitățile menționate mai sus, în ziua grevei, participanții se vor abține, printre altele, de la a contacta clienții și a alimenta vehiculele.

„Credem că, dacă nu alimentăm cu combustibilul, vom influența cumva impozitele, deoarece le plătim multe dintre ele la realimentare. În plus, dorim să influențăm companiile auto și carburanți care au o poziție puternică în negocierile cu guvernele. Sperăm că o astfel de zi, o zi în care nu le folosim serviciile, îi va convinge să susțină inițiativa noastră, care va face apel la guvernele statelor și va spune că ceva nu este în regulă aici ”, adaugă Marek Jarocki într-un interviu pentru Trans. .INFO.

În luarea unor astfel de acțiuni, atacanții implicați doresc ca oamenii să conștientizeze ceea ce amenință cu adevărat industria odată cu introducerea pachetului de mobilitate în forma sa actuală.

Cererile atacantilor

Inițiatorii au sesizat 12 procese, care includ o propunere de modificări. Acestea se adresează factorilor de decizie, în special celor cu sediul la Bruxelles.

„Nu susținem niciun partid politic, nu suntem interesați de politică. Pur și simplu dorim ca factorii de decizie, în special cei aflați departe în Bruxelles, să știe că merg într-o direcție greșită. Nimeni nu ascultă industria transporturilor. „Regulamentele create acolo dau impresia că sunt scrise de către populiști și mireni, care habar nu au despre cum funcționează cu adevărat transportul”, spune Jarocki.

Potrivit Jarocki, prevederile pachetului de mobilitate sunt scrise sub presiunea transportatorilor francezi și germani. În opinia sa, acest lucru este evidențiat în diferitele restricții care împiedică operarea în Franța și Germania și complică transportul pe distanțe lungi. În consecință, transportatorii polonezi trebuie să fie eliminați de pe piața europeană.

„Și asta ne opunem”, subliniază Jarocki.

Obiectivul grevei este realizarea unei politici de transport rezonabile în spiritul libertății de operare în întreaga Uniune. În același timp, greva este primul pas pentru a lua măsuri suplimentare.

„Vrem să începem integrarea industriei transporturilor, deoarece avem obiective diferite, valori diferite și de multe ori concurăm între ele. Cu toate acestea, există anumite domenii în care trebuie să lucrăm împreună ”, conchide Jarocki.

Cererile protestatarilor:

Eliminarea tuturor limitelor administrative ale numărului de operațiuni de transport din UE. Să fie condus de piața liberă, conform ideii Uniunii. Totuși, acest lucru nu implică nicio discreție în sistemul de lucru al șoferului, care trebuie să includă dreptul șoferului de a se odihni și de a se întoarce acasă după o anumită perioadă de timp, de exemplu, la fiecare 4 sau 6 săptămâni.

Elimină obligația de a prezenta documentația lucrătorului în limba țării de transport și interzice impunerea obligației de a prezenta o astfel de documentație, de a numi reprezentanți etc.

Acesta acoperă transportul internațional și cabotajul cu TVA uniformă plătită țării în care se termină transportul sau în beneficiul UE.

Armonizarea la nivelul UE într-o singură bucată legislativă a tuturor normelor privind efectuarea operațiunilor de transport și interzicerea de cerințe suplimentare sub orice formă de către statele membre.

Crearea unui fond de pensii unic pan-european pentru șoferii internaționali și supus normelor uniforme de remunerare în întreaga UE.

Simplificarea sistemului de lichidare a timpului de lucru al șoferilor.

Interzicerea condițiilor de plată de peste 30 de zile în industria transporturilor.

Implementarea obligatorie a reglementărilor de foaie de parcurs electronice în toate țările UE.

Actualizați Convenția CMR adaptând-o la tehnologia secolului XXI și obligând toate țările UE să armonizeze regulile legii transporturilor.

Introducerea unei rate minime uniforme pentru șoferi în întreaga UE.

Retragere din proiect pentru menținerea tahografelor pentru vehicule cu GVW de până la 3,5 t și interzice introducerea acestei cerințe de către statele membre.

Introducerea obligației de a garanta transportul mărfurilor împotriva falimentului.

Mai multe informații pot fi găsite în grupul special creat pe Facebook „ 28 czerwca – strajk transportu” (28 iunie – greva transporturilor).

Advertisements
shop.yellowstore.ro%20