Transportul în Uniunea Europeanã

Asistăm la această pandemie generată de Covid-19, efectele negative asupra domeniului de transport rutier de mărfuri care începe ușor să fie afectat și pe plan european (ca și comunitate), mai bine spus începem să simțim din plin „stoparea” mărfurilor importate din China și nu numai.

watchshop.ro%20

Ieri într-un comunicat european Președintele von der Leyen a spus:

Măsurile noastre pentru a menține focarul de Coronavirus vor fi eficiente numai dacă ne coordonăm la nivel european. Trebuie să luăm măsuri excepționale pentru a proteja sănătatea cetățenilor noștri. Dar să ne asigurăm că bunurile și serviciile esențiale continuă să curgă pe piața noastră internă. Acesta este singurul mod de a preveni lipsa de echipamente medicale sau alimente. Nu este doar o problemă economică: piața noastră unică este un instrument cheie al solidarității europene. Sunt în discuție cu toate statele membre, pentru a face față acestei provocări împreună, ca Uniune.”

Statele membre pot reintroduce controale la frontiera internă din motive de politică publică, care, în situații extrem de critice, pot include sănătatea publică. Astfel de controale la frontieră ar trebui organizate pentru a preveni apariția unor adunări mari (de exemplu, cozi), care riscă să crească răspândirea virusului. Statele membre ar trebui să se coordoneze pentru a efectua screeningul de sănătate doar pe o parte a frontierei.

Toate controalele la frontieră ar trebui aplicate în mod proporțional și ținând cont de sănătatea oamenilor. Statele membre trebuie să își recunoască întotdeauna propriii cetățeni și rezidenții și ar trebui să faciliteze tranzitul altor cetățeni UE și rezidenți care se întorc acasă. Cu toate acestea, pot lua măsuri, cum ar fi necesitatea unei perioade de autoizolare, dacă impun aceleași cerințe propriilor lor resortisanți.

Libera circulație a mărfurilor este crucială pentru a menține disponibilitatea mărfurilor. Acest lucru este esențial în special pentru bunurile esențiale, cum ar fi livrările de hrană, inclusiv animale, echipamentele medicale și de protecție vitale. Mai general, măsurile de control nu ar trebui să provoace perturbări grave ale lanțurilor de aprovizionare, ale serviciilor esențiale de interes general și ale economiilor naționale și ale economiei UE în ansamblu. Statele membre ar trebui să desemneze benzile prioritare pentru transportul de marfă (de exemplu, pe „benzile verzi”).

Sursă: ec.europa.eu

Advertisements
shop.yellowstore.ro%20

Lasă un răspuns

watchshop.ro%20
%d blogeri au apreciat: