Munti de EURO se plimba pe sub nasul autoritatilor belgiene
ship dock crane

Munti de EURO se plimba pe sub nasul autoritatilor belgiene

Autoritatea portuară din Anvers trebuie să plătească DP World o taxă consistentă, deoarece în 2014 a luat parte la concesiunea terminalului de-a lungul Deurganckdok. Aceasta este ceea ce curtea de arbitraj a Băncii Mondiale a decis.

Potrivit unor surse, aceasta s-ar ridica la 150 de milioane de euro. Ambele părți ar putea discuta acest lucru între ele. Curtea de arbitraj lasă loc pentru acest lucru, deoarece nu eliberează deocamdată textul hotărârii. El conține două opinii divergente din partea judecătorilor individuali.

Oficial, curtea de arbitraj se numește “Centrul Internațional pentru Soluționarea Litigiilor privind Investițiile” (ICSID). Se arbitralizează în litigiile dintre state, în acest caz regatul Belgiei, și investitori. Acesta a fost înființat pentru a proteja investițiile internaționale printr-un sistem de justiție privată.

Expropriere

Natura juridică a exproprierii în sine nu este contestată, ICSID afirmă că DP World trebuie rambursată pentru acest lucru. Când Deurganckdok a fost pus în funcțiune în 2005, DP World primise cheiul estic în concesiune, iar MSC-PSA cel vestic. MSC-PSA a reușit rapid să utilizeze întreaga capacitate a acestui terminal MPET, dar la DP World acest lucru nu a fost posibil.

În 2014, autoritatea portuară, care se străduiește în mod natural să utilizeze în mod optim terenul său, a recuperat un sit de 40 de hectare cu o lungime de chei de 300 de metri de la DP World și a acordat acest lucru MSC-PSA în concesiune pentru o perioadă de șapte ani. DP World a început procedura de arbitraj la ICSID în 2017.

“Deși hotărârea este clară, date fiind discuțiile în curs dintre părți, nu vom comenta detalii suplimentare în acest moment”, a declarat purtătoarea de cuvânt a DP World. Supa este aparent nici servit fierbinte, nici mâncat fierbinte. “DP World Antwerp continuă să colaboreze îndeaproape cu autoritatea portuară și apreciază cooperarea sa în acest domeniu”, se pare.

Caz complex

Celelalte părți implicate sunt, de asemenea, tăcute. Acest lucru poate avea de a face cu construirea planificată a unui doc suplimentar, Saeftinghedok. Anvers poate fi posibil să se utilizeze durata suplimentară a cheiului în cadrul negocierilor. Ceea ce face lucrurile și mai complicate este că, în conformitate cu planurile actuale pentru construirea noului doc, o bandă de aproximativ 300 de metri lungimea cheiului la intrarea în Deurganckdok va trebui să facă loc accesului la noul doc. Această bandă face parte acum din concesiunea MPET.

Lasă un răspuns